donderdag 16 augustus 2012

Hier wordt gewerkt..

Al jaren had ik stofjes gekocht en gekregen voor het poppenhuis, ondertussen een paar schoenendozen vol en daar zaten verschillende stofjes bij waar ik een klein beetje van gebruikt had, op uitgekeken was of die toch niet zo geschikt waren. Ja en wat doe je daar dan mee. Toen ik in het boek van Petra Prins een zandloper quilt zag dacht ik dat is misschien wel geschikt. Ik maak geen middenstuk gewoon alleen allerlei zandlopers aan elkaar. En van de meest rare kleurencombinaties. Dus naaien en snijden, strijken en naaien... Maar iedere keer als ik bijna alle vierkantjes verwerkt had, ging ik weer meer vierkantjes snijden. Als het goed is heb ik nu genoeg gesneden voor een 2 persoonsquilt. Er zitten driehonderd in elkaar, en nu ben ik over de helft. Het wordt nog een hele uitdaging om alle blokjes aan elkaar te naaien. Als deze quilt af is, en dat duurt nog wel een tijdje, heb ik ook een fijne grote quilt voor op de camping. Wij gaan nog wel een kamperen als het nog niet zo warm is en dan is een grote quilt heerlijk, 's avonds voor in de stoel, lekker knus als ik zit te lezen en 's nachts over de slaapzak.


1 opmerking:

  1. Leuk die zandloper quilt, heerlijk al die verschillende stoffen, alles past bij elkaar.
    Dit wordt vast een mooie warme quilt.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen